Кого ми вчимо?
Дітей різного рівня розвитку: обдарованих,
здатних, педагогічно запущених, із затримкою розвитку розумових і фізичних
здібностей з медичними показниками, що допускають навчання в загальноосвітній
школі; з високим, середнім і низьким рівнем інтелектуального розвитку.
Дітей усіх цих
категорій поєднує одне - право на освіту.
Надання кожній дитині можливості самоствердження в
найбільш значимих для нього сферах життєдіяльності, де в максимальному ступені
розкриваються його здібності і можливості.
В основу всього загальноосвітнього процесу у
закладі покладені наступні принципи:
- Принцип
цінності особистості і її унікальностей полягає у визнанні
самоцінності особистості кожної дитини, неповторності індивідуальності,
здатності дітей і, відповідно, утвердженні необхідності побудови освітнього
процесу,орієнтованого на максимальний розвиток цієї індивідуальності.
- Принцип
пріоритету особистісного розвитку полягає в розгляді
процесу особистісного розвитку дитини як ведучої ланки освітнього процесу.
- Принцип
орієнтації на зону найближчого розвитку, що включає всяку
диференціацію навчання відповідно до індивідуального темпу засвоєння і
здібностей дитини, що забезпечує доступний для нього "рівень
труднощів" в освоєнні фрагментів змісту освіти, так і побудова разом з
кожним учнем індивідуальних зон його особистісного розвитку.
- Принцип
емоційно-ціннісної орієнтації освітнього процесу - передбачення єдності почуття, думки і
поводження в педагогічному процесі. Це забезпечується як підтримкою особливої системи
міжособистісних відносин, так і спеціальною побудовою навчальних планів і
програм.
|